Då har vi kommit en bit in på det nya året. Hoppas ni alla fått en bra start på 2020. Vi hoppas att ni medlemmar fått vårt medlemsutskick som vi skickade ut med posten i mitten på februari. Ni kan även läsa det här genom att klicka på följande länk: Medlemsutskick vår 2020.

Årsmöte
Onsdagen den 25 mars kl 18-21, är det dags för vårt årsmöte. Vi kommer vara på Ale Seniorcentrum, Garverivägen 3 i Älvängen, våning 4, lokal Knutpunkten.
Vår ordförande Gunilla kommer ta oss med på hennes föreläsning ”Min idrottsresa”, där du får följa med längs hennes framgångar som rullstolsåkare inom Parafriidrott (denna föreläsning kommer även vara öppen för allmänheten med start kl 19.00). Vi kommer sälja fika för 20kr. Anmälan till mötet och/eller föreläsningen görs senast den 18 mars (se medlemsutskicket)

Vi vill även passa på att informera om följande:

Gökotta 21 maj
Vi kommer att ha vår uppskattade Gökotta torsdagen den 21 maj kl 09.00-12.00 i Skepplanda Hembygdsgård, med underhållning, lotteri och gök. Vi hoppas och skulle bli väldigt glada om du kan närvara. Anmäl ditt deltagande senast den 18 maj (se medlemsutskicket).

Tillgänglighetsspanarna
En ny cirkel med Tillgänglighetsspanarna kommer starta igång i april. Vill du vara med och lära dig om tillgänglighet, enkelt avhjälpta hinder och hur det funkar i praktiken så kan du kontakta Marianne Kristoffersen (se kontaktuppgifter i medlemsutskicket)

Ändringar hos Västtrafik gällande Färdtjänst
Från årsskiftet har Västtrafik förtydligat att de inte längre erbjuder tjänsten att hämta och/eller lämna inne på adressen du skall till eller från när du reser med färdtjänst, så vida du inte har det beslutat i ditt färdtjänsttillstånd. Dock kvarstår tjänsten om du reser med sjukresa.

Hoppas att vi ses på någon av våra aktiviteter.
/Styrelsen

Text: ale