Efterlysning – Erfarenheter av bilanpassning

Robot för lyfta in rullstol i bagagerummet

Vi fått signaler om att ansökningsförfarandet har förändrats på senare tid. Mesta del att åt det negativa hållet, som att det blivit krångligare att ansöka om bilanpassning. Anpassningar som tidigare beviljats avslås istället men vi behöver få in fler erfarenheter för att kunna agera i frågan.

Därför är vi från DHRs sida intresserade av att få del av erfarenheter kring bilstödsprocessen i allmänhet och bilanpassningen i synnerhet. Vi vill ha färska erfarenheter från senaste året fram till nutid. Följande frågor vill vi gärna ha svar på men alla erfarenheter är välkomna!

– Hur länge får man vänta på beslutet?
– Hur förs resonemangen kring bilanpassningen?
– Krävs alltid två offerter in?
– Hur resonerar FKs handläggare kring de anpassningsåtgärder som söks?
– Generellt – har ansökningsprocessen upplevts som smidig eller krånglig?

Kontakt

Skriv till [email protected] eller ring på 016-35 30 20 eller kommentera nedan!

Print Friendly, PDF & Email